AV CENTER har leveret en komplet og omfattende AV løsning til DSVs domicil

DSV

Transport- og logistikvirksomheden DSV har med sit nye domicil i Hedehusene skabt et solidt udgangspunkt for virksomhedens verdensomspændende aktiviteter. Kontorbygningen med over 700 arbejdspladser ligger ved siden af den store terminalbygning på 12.000 m2 strategisk tæt ved motorvejen. AV CENTER har som totalleverandør af AV løsninger til det nye domicil leveret og installeret AV udstyr i tre konferencesale, fladskærmsløsninger til alle mødelokaler, lyd og billede i medarbejderfitnesslokalet,info- og mødebookingskærme samt videokonferenceudstyr.

Til DSV blev det klaret på blot 14 dage og på de 14 dage blev der blandt andet installeret over 100 whiteboards, AV udstyr i over 50 mødelokaler med skærme med kameraer til Lync videokonference i størrelser fra 50” til 90”, Neets betjeningssystem og specialfremstillede konferenceskabe. Foran alle lokaler er der installeret mødebookingskærme og til speciel indrettede videokonferencelokalerer der installeret 70” Smart Room systemer, hvori der er indbygget interaktivitet og videokonference.

I de 3 konferencesale er der installeret storskærms projektorløsninger, med indbyggede motoriserede tabtension lærreder, Barco ClickShare til trådløs overførsel af billede og lyd, BOSE indbygningshøjttalere, Sennheiser trådløsemikrofoner, samt pan/tilt og zoom kamera i loft til Lyncvideokonferencer. Alt udstyr betjenes på iPad via et trådløst Crestron betjeningssystem. De 3 store konferencesalekan ved ét tryk bruges som 3 separate eller én stor konferencesal.

Behovsafdækning – teknik og æstetik

Fra den helt spæde start har AV CENTER været involveret i bygge- og projektmøder med DSV og byggerådgiver for at sikre, at AV løsningen blev helt efter DSV’s behov og ønsker. Ud over, at det tekniske skulle være i orden, var det også et krav fra DSV at design og æstetik blev tænkt ind i løsningen. For at slippe for synlige kabler mv. i konferencesalene sker distribution af lyd og billede trådløst via Barco CLickShare. Om det æstetiske i den leverede løsning udtaler Project Manager, Group Property Ginette K. Beeck

”Det har været vigtigt for os, at den leverede løsning også fungerede ud fra et æstetisk synspunkt. Vi er flyttet ind i et nyt ogflot domicil hvor tavler, skærme, AV skabe mv. ikke måtte stjæle fokus. Gennem konstruktiv dialog, hvor der blev lyttet til vores behov, har vi fået en løsning, der fungerer i dagligdagen og som stemmer overens med vores designlinje”

Informationsdeling

I et så stort hus, hvor så mange medarbejdere har deres hverdag er informationsdeling på en nem og tilgængelig måde altafgørende.Hos DSV løses det ved at placere 17 infoskærme rundt i huset. Infoskærmene er placeret i velkomstområdet, ved kantinen, ved tekøkkener og rundt i storrumskontorerne.

Overblik og optimering af mødelokaler

Med over 50 mødelokaler er det vigtigt, at der er overblik, og at det er nemt for medarbejderne at booke lokalerne. Til at løse dette er der valgt et Evoko Room Manager system der samarbejder med DSV’ kalendersystem for booking af mødelokaler. Foran alle mødelokaler er der installeret mødebookingskærme, der med grønt eller rødt lys indikerer om lokalet er optaget ellerledigt. Det er også muligt på skærmen, at se hvornår næste møde i lokalet starter og man kan booke lokalet direkte på skærmen eller afslutte et møde, hvis det er færdigt før booket tid. Al information omkring møder synkroniseres med DSV’ Exchange server, så alt altid er opdateret og synkront.

Planlægning og grundigt forarbejde

I et projekt af den størrelse har det været en nødvendighed, at der var styr på planlægning, tegninger og diagrammer. Om projektstyringenaf opgaven siger Projektleder Henrik Brønden fra AV CENTER:

”Vi gjorde vores forarbejde grundigt og alle involverede teknikere vidste, hvad og hvor de skulle installere i hvilke lokaler - med det på plads kunne vi overholde tidsfristen”.

Fra de første byggemøder og til nu, hvor AV løsningen er taget i drift, har samarbejdet mellem AV CENTER og DSV været løsningsorienteret og præget af konstruktiv dialog. Om samarbejdet udtaler Project Manager, Group Property Ginette K. Beeck:

”Samarbejdet med AV CENTERs salgs- og projektafdeling har været meget løsningsorienteret. AV løsningen lå som bygherreleveranceog de udfordringer, der undervejs opstod i forhold til totalentreprisen blev hurtigt løst gennem konstruktiv dialog”

Om den samlede oplevelse udtaler Brian Winther Almind, Director Group Property:

”Lige fra de første byggemøder og til udstyret blev installeret, er vi blevet mødt af en professionel og fleksibel tilgang til at løse opgaven. Vi har mange mødelokaler, og er meget afhængige af, at udstyret er i top og ikke mindst nemt at betjene. Med AV CENTERs løsning, har vi fået en løsning, der til fulde dækker vores ønsker og behov

Få mere information

Download DSV reference

Links

Læs mere om DSV

Udfyld nedenstående formular og du vil hurtigst muligt blive kontaktet af en AV CENTER ansat.

Ring mig op

Jeg vil gerne kontaktes af en AV CENTER ansat